This is: Landskrona

Kund: Landskrona stad
Uppdrag: Placemaking, Visuell identitet

This is: Landskrona var en utomhusbaserad musikutställning som vi tog fram och sålde in till Landskrona stad i samband med ljusfestivalen “Ljuset”.

 

Med utställningen ville vi bidra till att lyfta Landskronabor och skapa mer liv mellan eventets övriga ljusinstallationer. Utställningen bestod av nio Landskronabor, med nio musikstilar på nio olika platser i staden. Vid varje belyst plats kunde man lyssna på deltagarnas spellistor med deras absoluta favoritlåtar och läsa om just deras musikintresse.

 

Vi hittade, intervjuade och fotograferade personerna. En av dem var Katja, 24 år som lever för synth. En annan, Sune, 58, som har rekord i AC/DC-konserter. Och Line, 52, som nästan är lite beroende av franska ”chansons”.

 

Vi tog även fram en visuell identitet för projektet, den tekniska lösningen, gjorde PR-insatser, samarbetade med Spotify för att optimera spellistorna och samverkade med staden så att utställningen gick att uppleva även digitalt.

Lyssna på Katjas lista