Landskrona stad
Redo för dopning?
Landskrona stad ville minska antalet dopingfall och lyfta dopningsfrågan i samhällsdebatten. Tillsammans med stadens träningsanläggningar ville man nå killar och tjejer i åldrarna 16-25 år som är i riskzonen att börja använda dopningsmedel, och påverka dessa till att inte göra det.
Vi tog fram kampanjen Redo för dopning? med övertygelsen om att ingen någonsin kan bli redo för dopning, även om det ibland kanske känns så.
På sajten redofordopning.se skapade vi Sveriges första digitala dopningstest där man kan testa sina kunskaper om dopning genom korta påståenden och tydliga svar från riktiga experter. Allt i syfte att väcka tankar kring dopningens olika följder och slå hål på vanliga myter. Så att det blir lättare att ta rätt beslut och avstå från dopning.
Utöver kampanjsajten arrangerades konferenser och utbildningar inom området.

7606
1509


KUND
Individ- och familjeförvaltningen, Landskrona stad
UPPDRAG
Digital kampanj
DATUM
Februari 2018