Syngenta

Lansering av Elatus Era

Syngenta är världsledande inom utveckling och försäljning av växtskydd för lantbruk och yrkesodlare. Till lanseringen av deras nya produkt Elatus™ Era krävdes ett flexibelt eventkoncept som gick att anpassa efter olika miljöer, lokaler, länder och antal besökare, eftersom det skulle genomföras på flera platser både i Sverige, Norge och Finland.

Vi tog fram ett koncept som utgick från produkten i tre olika perspektiv: hur den presterar ute på fältet, vad som händer inuti bladet och hur den nya molekylen fungerar.

Olika miljöer byggdes upp för att förstärka känslan av fältet, bladet och molekylen. Mat och dryck presenterades konceptuellt, VR-teknik användes för att deltagarna skulle kunna resa ut på fältet och 3D-bilder för att se bladsjukdomar på ett mer realistiskt sätt.

På fältet

I bladet

I molekylen

KUND

Syngenta Nordic A/S

UPPDRAG

Koncept, Event

SAMARBETSPARTNER MATKONCEPT

Måltidsvision

DATUM

2017, 2018, 2019

Redo för dopning?
Kärlek i vintermörkret