Omvänd graffiti i Helsingborg

KUND

Radisson Blu Metropol Hotel öppnade i september 2015 och är Helsingborgs största hotell.

BAKGRUND

I samband med lanseringen av det nya hotellet ville man göra en udda, busig och miljövänlig kampanj som samtidigt spred budskapet om företagets sociala engagemang för stadsdelen söder i Helsingborg.

SAMARBETSPARTNER

Gertrud

RESULTAT

Med så kallad ”omvänd graffiti”, eller ”clean tagging” som det också kallas, tvättades budskapet fram i marken på ett tjugotal platser i centrala Helsingborg. Detta med hjälp av endast rent vatten. Kampanjen fick snabbt effekt efter att många nyfikna Helsingborgare hört av sig till både kommunen och media. Resultatet blev förstasidesnyhet, långa kommentarstrådar och livliga debatter på sociala medier.

Radisson_2

ateljelena-fotograf-radisson-srgb-3

ateljelena-fotograf-radisson-srgb-14

Radisson_3

Radisson_1